Räddaren i nöden

Bland det värsta jag vet är att laga mat, komma på vad man ska äta, planera veckans måltider (jo det behövs när plånboken är liten och det bor två små mat terrorister i hushållet), ja det mesta som har med matlagning att göra helt enkelt.
Bland det bästa jag vet är att äta mat.
Det ser ju alla att det inte riktigt går ihop... Jag vill att maten ska vara nyttig, billig, lättlagad, snabblagad och god. Ganska många och ganska stora krav kan man tycka... MEN jag kan ha hittat min räddning!

Världens bästa matsida googlade jag fram i ren desperation. Fyra veckors menyer, med recept, inköpslista och allt. och det bästa av allt är att jag helt slipper tänka själv och enbart kan följa den kloka kvinnans planering!
Min lycka är gjord och idag åt vi den första rätten i planeringen, Pasta med vitlöksrostade minitomater och choritzo. Fick anpassa lite med mindre kryddstark korv till töserna, men sånt klarar ju tom. jag av ;)
Jättegott var det i alla fall och Yllisenkelt!
Tänk om det här verkligen blir bra och funkar, då är min lycka gjord!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0