Laget i mitt hjärta, Gnaget i mitt hjärta......

Igår sken solen över Hökarängen, ja kanske över er andra utanför Hökis med, men det märkte ju inte jag av. Med solen och våren kommer alltid en massa spring i benen på mig som ett brev på posten. Tryckte i mig en tallrik fiberberikad havregrynsgröt, laddade MP3n med glada schlagerlåtar från senaste melodifestivalen, snörade på mig joggingskorna och gav mig ut på årets första joggingrunda.
Ååååå så skönt det var. Solen sken på näsan som stack fram under kepsen och benen sprang på av sig själva i takt till toksöte lille mumsmumsen Måns Zelmerlöfs "Cara mia".

I nästan 40 minuter sprang jag, denna vårens första joggingtur. Hur sjukt duktigt är inte det då? Med tanke på att jag inte varit ute och sprungit sen nån gång i september. Mycket stolt över mig själv vill jag lova :D

Fortsätter jag i denna takt så kanske jag slipper bada i vassen i år ändå, det beror på hur jag klarar mig med godisätandet förståss ;P

Idag däremot, snöstorm och isande vindar :S
Vaknade i morse och tittade ut över ett snötäckt vinterlandskap. (Nåja, bilarna var i alla fall täckta med snö och gräsmattan var mer vit än grön om man säger så).
Fyyyy, dumma dumma kung vinter, nu är det verkligen på hög tid att gå i ide och sova i åtminstonde 7-8 månader. Faktiskt.

Till på köpet så ligger Gnaget under med 0-1 i skrivande stund. Tur att det är en halvlek kvar lite drygt, så här får det bara inte gå i premiären. Skit Kalmar helt enkelt. Sitter och stirrar mig blind på resultatsidan på fotbollskanalen.se och trycker maniskt på uppdaterings knappen trots att sidan uppdaterar sig själv varannan minut.
Så är det att vara fotbollsnörd för er som inte vet.
Jag vet att mitt humör kommer att speglas ordentligt av dagens resultat. Det gör det som sagt alltid. Det enda positiva med dåliga resultat är att jag är mycket effektivare när jag är arg. Och med tanke på att jag måste städa ordentligt och fixa innan kiddsen kommer imorgon så kanske det inte vore så dumt ändå. Men nu ljuger jag lite för mig själv tror jag, klart att jag vill att Gnaget ska ta de här första tre poängen. Vill vill vill.......

"Å upp på Råsunda
där spelar vi
Å AIK
vi vinner guldet nu i år....."  (trallar mig igenom nervositeten och trycker än en gång på uppdatera knappen)....

Kommentarer
Postat av: Tess

Min kära man skulle älska dig. Han är gnagare i själ och hjärta och en av hans stora sorger är att jag inte delar fotbollsintresset. Jag ska rekommendera dig till honom om det skulle ta slut mellan oss ;)
Ses snart! Gud vad kul!
/Tess

2007-04-10 @ 00:11:26
URL: http://jagjagjag.wordpress.com
Postat av: yllis

Tess: låter som att du har skaffat dig en bra och redig karl, håll hårt i honom ;)
Visst ska det bli galet skoj att ses allihop. Längtar :D

2007-04-10 @ 19:23:42
URL: http://barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0