Målarverkstad

Det är precis vad vi har haft idag.

Tjejernas förskola var stängd för planering idag så jag tog med mig båda girlsen till skolan. Jag var egentligen också ledig idag men eftersom jag hade en del att måla så tänkte jag passa på att låta tjejerna vara lite kreativa med.

Det gick faktiskt över förväntan. Tjejerna var superduktiga hela dagen och målade och limmade och diskade ;P (Disken var mest Mirans avdelning, hon kan stå i evigheter med en diskborste och lite pryttlar om hon får).

Själv så fick jag väl kanske inte sådär jättemycket gjort men det tar jag igen en annan dag.

När vi skulle gå däremot så fick Spiran superspelet. Hon låg på golvet och illvrålade, sparkade, revs och hade sig. Ville inte alls gå hem. Hon var nog rätt trött för hon sov bara en 20-25 minuter till middagssömn. Lyckades muta ungen med ett tuggummi på tunnelbanan så att inte hela vagnen skulle få tokspatt.

Väldigt lyckat, hon har aldrig fått tugga tuggummi förut så det var nästa med andakt hon satt där och idisslade :)

Nu sitter Lillsessan och tittar på sin högt älskade "my little pony" film. (Helt vedervärdig om ni frågar mig). Och Leian sitter och leker med dockor på rummet diggandes min gamla "det bästa av Carola" skiva :)

Lugnet sänker sig sakta och jag själv dras såklart som en magnet till datorn ;P

Kommentarer
Postat av: Debbie

Hahaha.. söötnosarna då!! Hade varit kul att se dom in action :D kramen!

2007-02-02 @ 21:20:02
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: yllis

Debbie: Du får nog se dem in action en annan gång. Har lovat dem att de ska få följa med till slöjden nån gång med :P

2007-02-03 @ 13:55:20
URL: http://barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0