Söta lilla Hjalmar....

Den här veckan har vi fått till uppgift att göra hästar i slöjden. Själva grejjen är att vi nu ska sätta ihop träbitar istället för att forma en enda bit till ett föremål. "Barn gillar att plocka ihop saker" som min lärare sa. Jag fick då genast idén att göra min häst till en byggsats. Då kan man ju liksom plocka ihop och isär hur många gånger man vill :)

Detta resulterade i min söta lilla Hjalmar :) Ska se till att få en bild på honom ihopsatt med imorgon:)

Vad tycks???
134251-94




Kommentarer
Postat av: Debbie

Haha! Shit va söt han blev! :D Ska måla/lacka min imorrn.. hihi.. :)

2007-02-06 @ 20:17:52
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: guuuud va... oj, namn? MANNE!

var lite ivrig där... guuuuuuud va fin!!! menar du att du gjort allting!? även målat de fina mönstrena och ansiktet? jag som aldrig fått sett dina praktiskt-kreativa sidor när vi pluggade ihop (på den gamla goda tiden...). är verkligen impad!!!

2007-02-06 @ 22:09:38
Postat av: manne

vilket pussel... sitter och FÖRSÖKER föreställa mig hur den ska sättas ihop. verkar som det är en utmaning även för stora barn, trots att barnet på ett hörn heter samma sak som hästen. jag heter ju lindberg-hjalmar på mitt leg, så jag och hästen delar ett gammalt soldatnamn som ursprungligen kommer från ordet hjälm... off track? vem, jag? jo, jag försökte fundera hur man skulle sätta samman hjalmar. den svarta delen av benen borde ju vara fötte... klövarna, men det verkar som de ska sitta uppe i hålen liksom för då kan småpinnarna vara som stöd mellan frambenen respektive bakbenen. två spikar i ryggen verkar inte schysst, men varför passar annars de stickorna in i hästens rygg? kanske för att själva "kroppen" är upp och ner (så ritade när jag va liten, huvud, kropp, armar och ben). men TROTS att man kör upp klövarna i magen på Hjalmar, och sätter två vita spikar i ryggen på honom... honom? hallå där, var är genusperspektivet - en ko... NEJ VAD FAN, det är ju en HÄST JA! okej, glöm det jag sa! men då är det ju inte klövar utan hovar. ja, även om man monterar den så... så kvarstår frågan: VARFÖR MÅSTE HAN HA EN CHOKLADCIGARETT? det är inte pedagogiskt att ge barn en häst som röker. vad ska annars den överblivna pinnen föreställa? det tredje benet? jag menar femte! nog för att hästar har stora men... ja, nu tar mina filosofier om hjalmar slut för idag, men jag väntar med spänning på hur du ska få ihop den rökande voodootorterade hästen med uppochnedvända ben och stor ba**e! eller så kanske du får ihop den till en vanlig fin häst? men det är beyond me! (efter detta resonemang ställer sig den uppmärksamma läsaren frågan: är denne manne geni eller psykopat??? ... det får tiden utvisa). ;)

2007-02-06 @ 22:26:43
Postat av: yllis

Debbie: tack, visst blev han. De var ett riktigt snyggt par vi fixade ihop :P

Manne: Tack vännen, japp har gjort alltihop själv. Du är inte lite ute och vimsar med hur Hjalmar ska sättas ihop ;P Väntar på att fröken ovan ska maila mig bilder så ska jag lägga upp dem sen. Glömde mobilen hemma idag :(

2007-02-07 @ 13:43:34
URL: http://barajaget.blogg.se
Postat av: Mark

Den var fin. :)

2007-02-09 @ 00:35:45
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: yllis

Mark: tackar och bockar :P

2007-02-09 @ 14:02:36
URL: http://barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0